دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1396 - 09:14
وزیر ارتباطات مطرح کرد:

 نگاه توسعه‌ای به پست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مسئولان ارشد پست تاکید کرد: بازیابی جایگاه واقعی پست در جامعه از مهم ترین دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم است.
کد خبر : 181640

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست به همراه مدیران ارشد پستی، با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار کرد.


در این دیدار واعظی پیشرفت پست را قابل تحسین برشمرد و اظهار داشت: پست می تواند در عرصه ارایه خدمات، حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد.


وی بر استفاده از تجهیزات و فضای مناسب برای ارایه خدمات پستی تاکید و عنوان کرد: نگرش ما به پست نگرش توسعه ای بوده است و این روند استمرار می یابد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهارکرد: خدای متعال را شاکریم که ملت ایران براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری با مشارکت بالا در این رویداد مهم حاضر شدند.


واعظی ملت ایران را فهیم و موقعیت شناس دانست و گفت: حضور 42 میلیون نفری مردم پای صندوق های رای کاری بس بزرگ است.


وی تاکید کرد: ما باید قدردان این ملت غیور باشیم و در قبال آن باید خدمات جدید ارایه دهیم.


وزیر ارتباطات با تاکید بر این که دولت باید خدمتگزار مردم باشد افزود: لازم است پست خدمات جدید به مردم عرضه کند.


وی فرهنگ سازی در جهت تکریم مشتری را به ویژه در باجه های قبول و بخش توزیع ضروری دانست و ادامه داد: کارکنان باید مرهم مردم بوده و فضای پست به گونه ای باشد که مردم در آن احساس لذت کنند.


واعظی در پایان سخنانش پیشرفت پست را قابل ملاحظه عنوان کرد و اظهار داشت: پست در مرحله ای به سر می برد که هر لحظه برای آن از اهمیتی ویژه برخوردار است.


ضابطه مند کردن استفاده از فضای مجازی در ایام انتخابات


در ادامه حسین مهری به تشریح اقدامات و فعالیت های شبکه پستی در خصوص انتخابات پرداخت.


وی افزود: در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، شرکت ملی پست درراستای تعهد به رسالت پیام رسانی این امکان را فراهم آورد تا به منظور اطلاع رسانی بهینه به هموطنان و هرچه بهتر برگزار شدن این میثاق ملی، خدمات ویژه پستی را ارایه کند.


مهری تصریح کرد:‌ شرکت پست توانست در عرصه تبلیغات انتخاباتی، فارغ از هرگونه دخالت و جانبداری جناحی و سیاسی در چهارچوب قوانین و مقررات و با استفاده از ظرفیت ها، قابلیت ها و توانمندی های کم نظیر خود مانند شبکه توزیع مویرگی؛ برخورداری از بانک اطلاعاتی مکانی و نشانی های کشور، اعتماد بالای عمومی، ارتباط گسترده با اقشارمختلف جامعه و غیره به نامزدهای این دوره از انتخابات ارایه کند.


وی خاطر نشان کرد:‌ در همین ارتباط ستادهای استانی انتخابات در سطح ادارات پست کشور درخصوص چگونگی بهره مندی نامزدها از خدمات پستی تشکیل شد تا در چهارچوب قوانین و مقررات به ستادهای انتخاباتی متقاضی خدمات ارایه کند.


معاون وزیر درخصوص یکی از خدمات مهم ارایه شده به نامزدها ، سامانه بیتاک، گفت:به منظور ضابطه مند کردن استفاده از فضای مجازی و پوشش نیازمندی های ذینفعان تبلیغات انتخاباتی در فضای مذکور، سامانه بیتاک به عنوان بستر یکپارچه ارتباطی میان مردم،حاکمیت، نامزدهای انتخاباتی و انتشار دهندگان محتوای تبلیغاتی در فضای مجازی با مدیریت مستقیم ستاد انتخابات وزارت کشور و اجرای شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران طراحی و پیاده سازی شد.


وی با بیان این که 27 قرارداد در این خصوص در سطح کشور منعقد شد افزود: اطلاعات 260 هزار نفر از نامزدهای ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سامانه مذکور ثبت شده است که یک هزار و 283انتشار دهنده به این سامانه مراجعه کردند.


مهری اظهار امیدواری کرد: با توجه به نوین بودن سرویس مذکور در دوره های بعدی انتخابات استقبال گسترده تری از سوی نامزدها در این خصوص صورت گیرد.


رئیس هیات مدیره با اشاره به این که شرکت ملی پست با استفاده از خدمات تبلیغاتی خود در قالب "پست مستقیم" با هزینه های مناسب، در کوتاهترین زمان، مرسولات و بروشورهای تبلیغی نامزدها را با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی پست به نشانی‌های معین (با نشانی) و یا به صورت فراگیر (بدون نشانی) توزیع کرد، افزود: در همین راستا در سراسر کشور 329 قرارداد منعقد شد که به واسطه آن 26.637.417 فقره ترافیک جذب شبکه شد.


وی ارایه خدمات سیستم "پست صوتی" را به عنوان یکی دیگر از سرویس های تبلیغاتی پستی نام برد و افزود: براساس فرایندهای تعریف شده در این سرویس متقاضیان، تبلیغات مورد نظر خود را از طریق سیستم صوتی پست به اطلاع شهروندان اطلاع رسانی نمودند.


مهری در بخش دیگری از سخنانش به همکاری کارکنان پستی در برگزاری انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری انتخابات 22 دفتر پستی در کشور به عنوان شعبات اخذ رای فعالیت کردند و 428 نفر از کارکنان شبکه در سراسر کشور، فعالانه در امر رای گیری هموطنان مشارکت کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب